Finansiell administratör Skellefteå / Luleå

Skellefteå
Ansök senast: 2024-02-29

Vill du bli en del av Team Matthiessen?

På Max Matthiessen börjar framtiden idag. Här brinner vi för pensionslösningar, placeringar och försäkringar. Men vi förstår också att alla inte gör det: därför vill vi träffa våra kunder för att förstå behov och situation. Tillsammans planerar vi för framtiden.

Max Matthiessen genomgår en spännande tillväxtsresa tillsammans med Nordic Capital som ägare. Vi har som ambition att under de kommande åren växa och skapa nya möjligheter för både bolaget och våra medarbetare.

Våra medarbetare är navet för vår framgång. Idag har vi cirka 600 medarbetare på ett 30-tal orter över hela Sverige. Och vi är måna om att ge varje enskild individ rätt förutsättningar.

 

Om rollen

Arbetet består av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter inom tjänstepensionsområdet och innebär löpande kontakt med kundföretag och deras medarbetare, försäkringsbolag och andra samarbetspartners.

Du kommer även ha ansvar för ett antal kundföretag där du kommer jobba nära kontoansvarig rådgivare och vara med på beslut som tas tillsammans med kundföretagen. För rätt person kan vi erbjuda ett viktigt, stimulerande och otroligt roligt arbete. Du välkomnas till ett engagerat och kreativt team med både intressanta och utvecklande kunder.

Tjänsten avser en tillsvidareanställning och ska tillsättas så snart som möjligt. Teamen Skellefteå och Luleå har ett nära och starkt samarbete sinsemellan, därför erbjuder vi till denna tjänst en tillsättning i Skellefteå alternativt i Luleå beroende på dina preferenser. Observera dock att vi har som prioritet att få in rätt person på rätt plats.

 

Din Profil

Vi söker dig med en administrativ ådra och ett sinne för detaljer, som vill arbeta nära kund och trivs bra i ett högt tempo. För att lyckas i rollen tror vi att du har ett par års erfarenhet från försäkringsbranschen och en gedigen administrativ erfarenhet, du har även med fördel ett stort intresse för den finansiella marknaden. 

Vidare ser vi gärna att du har en fenomenal förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och har inga problem med att prioritera om din arbetsdag utefter situation. Att hantera stressiga dagar och arbetstoppar är något du är van vid, och trivs snarare i ett högt arbetstempo. Till sist ser vi det som en självklarhet att du är positiv, strukturerad och har en professionell framtoning som alltid möta kunder med en förstklassig service. Har du ett livdiplom så är det extra meriterande. 

 

Varmt välkommen med din ansökan!

Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss, i din ansökan vill vi ha ditt CV/LinkedInprofil. Vi rekryterar löpande, därför rekommenderar vi dig att skicka in en ansökan så fort som möjligt. Vid frågor eller funderingar gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Lage Nyman, Teamledare på lage.nyman@maxm.se.

Tack för din ansökan! Ansökan misslyckades, vänligen försök igen Ansök snabbt och enkelt

Var god ange ditt förnamn.
Var god ange ditt efternamn.
Var god ange en giltig e-post.
Släpp din bild här eller klicka
Klicka här för att ladda upp dokumenten
Var god bifoga minst ett (max fem) dokument (ex CV, brev, betyg)
      Filerna får inte överstiga 50 MB
      Skicka dokumenten i PDF- eller Word-format.
      Vänligen bekräfta att du läst vår policy.

       

      5 %