Vi söker Finansiella Rådgivare till Max Matthiessen Region Syd

Malmö/Helsingborg
Ansök senast: 2024-08-20

Arbetar du som finansiell rådgivare idag inom försäkringsbolag eller bank? Vill du utveckla ditt arbetssätt genom att få tillgång till marknadens bästa lösningar? Då är Max Matthiessen i Malmö rätt arbetsplats för dig!

Region Syd söker dig som vill ge personlig rådgivning till våra företagskunder och deras anställda. Du blir vårt ansikte utåt och har därför ett mycket betydelsefullt arbete som ställer krav på hög servicenivå.

Om Rollen

Vi söker dig som har ett stort intresse för den finansiella marknaden och som har erfarenhet av finansiell rådgivning inom tjänstepensionsområdet samt investeringsrådgivning. Ditt ansvar blir att både bearbeta nya kunder och utveckla och förvalta teamets befintliga kunder. Extra meriterande är om du även har förståelse och grundläggande kunskaper inom redovisning och skattefrågor.

Vi välkomnar dig till ett trevligt, målinriktat och engagerat team. För oss är det viktigt att ha ett nära samarbete, dela med oss av kunskap till varandra och vara en lagspelare. Vårt teams värdeord är: trivsel, trygghet och lönsamhet. Vi arbetar med frihet under ansvar och månar om att alla ska trivas hos oss och arbeta självständigt och tillsammans för att uppnå resultat.

Vi har kontor i Malmö men teamet sitter delvis utspritt, vilket innebär att du kan utgår ifrån något av våra Max Matthiessen kontor i Region Syd.

Om dig

Tjänsten ställer höga krav på att du arbetar självständigt och strukturerat samt att du har mycket hög kompetens- och servicenivå. Du är resultatinriktad och har en stark vilja och drivkraft att nå såväl dina egna som företagets uppsatta mål.

Du uppfyller kraven avseende utbildning att arbeta som rådgivare (Livdiplom/Insuresec) samt har ett par års erfarenhet av rådgivning och försäkring. Därutöver är Swedsec licens och högskoleutbildning extra meriterande.

För rätt person kan vi erbjuda ett ansvarsfullt, vidareutvecklande och roligt arbete där du får stora möjligheter att påverka ditt eget arbete och resultat. Du kommer att arbeta med professionella kollegor och med ett konkurrenskraftigt erbjudande. För att bli framgångsrik i rollen krävs att du har ett starkt engagemang i din kommunikation med kunder samt är lojal, seriös och förtroendeingivande.

Mer Information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse.

Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss, i din ansökan vill vi ha ditt CV/LinkedInprofil. Vi rekryterar löpande, därför rekommenderar vi dig att skicka in en ansökan så snart som möjligt. Dock kommer vi inte att börja med intervjuer förens efter sommaren/semestrarna, dvs i slutet på augusti. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Erik Malmström, Teamledare på erik.malmstrom@maxm.se eller HR Partner Camilla Lundberg på camilla.lundberg@maxm.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktperson

Camilla Lundberg

camilla.lundberg@maxm.se

Tack för din ansökan! Ansökan misslyckades, vänligen försök igen Ansök snabbt och enkelt

Var god ange ditt förnamn.
Var god ange ditt efternamn.
Var god ange en giltig e-post.
Släpp din bild här eller klicka
Klicka här för att ladda upp dokumenten
Var god bifoga minst ett (max fem) dokument (ex CV, brev, betyg)
      Filerna får inte överstiga 50 MB
      Skicka dokumenten i PDF- eller Word-format.
      Vänligen bekräfta att du läst vår policy.

       

      5 %