Max Matthiessen VP söker nu en engagerad Kundsupportmedarbetare till vårt team inom Operations Management!
I denna roll kommer du att arbeta med att vårda och utveckla relationer med våra slutkunder samt hantera våra partners, såsom fondbolag, kapitalförvaltare och värdepappersbolag. Om du brinner för kundservice och vill bli en del av vårt dynamiska team är du varmt välkommen att skicka in din ansökan!
Om tjänsten
Som kundsupportsmedarbetare på Max Matthiessen VP har du en nyckelroll i att säkerställa att våra kunder får den bästa servicen och supporten. Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter inkluderar:
- Kundsupport och relationshantering: Ansvara för att ge förstklassig kundservice och support via mejl och telefon
- Hantering av kundärenden: Följa upp och lösa kundernas frågor och ärenden samt koordinera och ta hjälp av interna processer för att tillgodose deras behov
- Administrativa uppgifter: Hantera diverse administrativa arbetsuppgifter såsom bank- och betalningsadministration, hantering av dödsboärenden samt flytthantering
Vem är du?
Vi söker dig som är en utåtriktad och serviceinriktad person med intresse för finans och fonder. Du är social, tar stort eget ansvar och trivs med att ha daglig kontakt med kunder. Vidare är du prestigelös, positiv och gillar att samarbeta med kollegor i teamet.
- Erfarenhet: Du har 1-5 års arbetslivserfarenhet från kundservice, försäljning och/eller back office inom finansbranschen.
Vilka är vi?
Vi är en liten, entreprenöriell organisation som fokuserar på att leverera den bästa IT-infrastrukturen för automatiserad fondhandel och depå- och slutkundshantering. Våra kunder inkluderar fondbolag, kapitalförvaltare och innovativa aktörer på marknaden. Några av våra affärskunder är Opti, Case Kapitalförvaltnig och Spiltan Fonder. Max Matthiessen VP äger och driver även fondhandelsplatsen fondmarknaden.se och Msave, som erbjuder Sveriges bredaste fondutbud för privatkunder.
Vårt kontor är centralt beläget på Lästmakargatan i Stockholm och vi har cirka 20 anställda. Som Kundsupportmedarbetare rapporterar du till Head of Operations och spelar en viktig roll i det dagliga operativa arbetet.
Mer information
Tjänsten avser en heltidstjänst med start omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss, i din ansökan vill vi ha ditt CV/LinkedInprofil. Vi rekryterar löpande, därför rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Shahrzad Ajamlou, Head of Operations på Shahrzad.ajamlou@maxm.se
Varmt välkommen med din ansökan!