Vill du bli en del av Team Matthiessen?
På Max Matthiessen börjar framtiden idag. Här brinner vi för pensionslösningar, placeringar och försäkringar. Tillsammans planerar vi för framtiden.
Max Matthiessen genomgår en spännande tillväxtsresa tillsammans med Nordic Capital & Ontario Teachers' Pension Plan som ägare. Vi har som ambition att under de kommande åren växa och skapa nya möjligheter för både bolaget och våra medarbetare.
Våra medarbetare är navet för vår framgång. Idag har vi cirka 800 medarbetare på ett 30-tal orter över hela Sverige, Danmark och Norge.
Om rollen
Du kommer att tillhöra en grupp med stor gemenskap och trygghet, du kommer i denna roll arbeta både mot teamorganisationen samt mot de centrala funktionerna på Max Matthiessen.
Arbetet består av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter inom tjänstepensionsområdet och innebär löpande kontakt med uppdragsgivande team, kundföretag, deras medarbetare, försäkringsbolag och andra samarbetspartners. Gruppen arbetar också med centrala projekt kopplade till digitala lösningar och är en resurs för Systemutveckling vid exempelvis test. Som en del av en stor central grupp finns det för dig med driv och engagemang möjlighet till stor utveckling.
Tjänsten avser en tillsvidareanställning med tillämpad provanställning, samt på heltid med arbetstider 08:15 - 17:00 och sommartid 08:15 - 16:00 (juni - augusti).
Till denna tjänst har vi möjlighet att erbjuda placering i Stockholm, Sundsvall eller Göteborg.
Din Profil
För att lyckas i rollen tror vi att du har en mycket god förmåga att samarbeta med andra men har även ett starkt självledarskap, du ta ansvar för dina uppgifter, genomför och avslutar. Du trivs i en organisation som arbetar i högt tempo och har en god förmåga att kunna prioritera under arbetstoppar. Arbetsuppgifterna är varierande och kräver ett stort engagemang och ett eget driv. Vi söker dig som har god förståelse för de administrativa processerna och har ett stort intresse för digitala lösningar och utvecklingsarbete. Vidare ser vi gärna att du har en utbildning inom Pension och Livförsäkring och/eller tidigare erfarenheter av att ha arbetat inom försäkringsbranschen.
De personer vi söker bör även ha en eller flera av följande egenskaper:
- Ett strukturerat och projektinriktat tänk/arbetssätt
- Vi ser gärna att du har erfarenhet av livförsäkringsbranschen
- Trivs med att ge service och vara en stödjande funktion
- Stresstålig
- Ambitiös och ansvarstagande
Varmt välkommen med din ansökan!
Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss, i din ansökan vill vi ha ditt CV/LinkedInprofil.
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, därför rekommenderar vi dig att skicka in en ansökan så fort som möjligt.
Vid frågor eller funderingar gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Ulrika Sjödin, ulrika.sjodin@maxm.se