Portfolio Implementation Manager

Stockholm
Ansök senast: 2025-02-28

Är du en noggrann och strukturerad person med ett stort intresse för administrativa göromål inom kapitalförvaltning? Nu söker Max Matthiessen Värdepapper AB en Portfolio Implementation Manager till huvudkontoret i centrala Stockholm. 

Vill du bli en del av Team Matthiessen?

I 130 år har Max Matthiessen hjälpt företag och privatpersoner att fatta välgrundade beslut om pensioner, försäkringar och placeringar. Genom upphandling, analys och rådgivning skapar vi marknadens främsta spar- och försäkringsprodukter. Bland våra kunder finns alltifrån stora börsbolag till mindre ägarledda bolag och privatpersoner. 

Max Matthiessen genomgår en spännande tillväxtsresa tillsammans med Nordic Capital & Ontario Teachers' Pension Plan som ägare. Vi har som ambition att under de kommande åren växa och skapa nya möjligheter för både bolaget och våra medarbetare.

Våra medarbetare är navet för vår framgång. Idag har vi cirka 800 medarbetare på ett 30-tal orter över hela Sverige, Danmark och Norge. 

Om rollen

Max Matthiessen Värdepapper är värdepappersbolaget inom Max Matthiessen-koncernen och ansvarar för erbjudandet inom privat sparande i koncernen. Bolaget tar med andra ord fram förvaltningslösningar anpassade för rådgivning inom våra kunders privata sparande oavsett om kunden är ett företag eller privatperson.

Som Portfolio Implementation Manager kommer du till stor del att arbeta med implementering av de förvaltningsalternativ som Bolaget erbjuder, såsom orderhantering, nyteckningshantering samt utveckla och förbättra nuvarande lösningar. Du kommer även stötta och guida rådgivare och administratörer i deras dagliga arbete. Arbetsuppgifterna är av varierande karaktär och komplexitet och allt eftersom du blir bekväm i din roll finns möjligheten att ta sig an egna utvecklingsprojekt.

I rollen som Portfolio Implementation Manager kommer du

  • Utföra handeln med finansiella instrument för kunders räkning
  • Stötta och guida rådgivare om alternativ inom privat sparande
  • Administrera kunduppdrag i syfte att anpassa kundens önskemål om sparande
  • Kontinuerligt utveckla interna processer och förbättra erbjudandet inom privat sparande

 

Din Profil

Vi söker dig med utbildning från ekonomiområdet eller liknande och vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet från tjänster med liknande arbetsuppgifter. 

Du är en person som ser lösningar och har god prioriteringsförmåga. Du trivs i en miljö där dagarna kan bestå av att hantera många bollar i luften där arbetsuppgifterna varierar i karaktär och komplexitet. Då tjänsten består av en del administrativa uppgifter ser vi att du är noggrann samt nyfiken på att utveckla och förbättra nuvarande processer. 

Du har en förmåga att möta och samarbeta med olika typer av människor och trivs i en roll som både kräver enskilt arbete med även teamwork. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss, i din ansökan vill vi ha ditt CV/LinkedInprofil. 

Vi rekryterar löpande, därför rekommenderar vi dig att skicka in en ansökan så fort som möjligt. 

Vid frågor kontakta Josefine Nilsson, på mejladress josefine.nilsson@maxm.se

Tack för din ansökan! Ansökan misslyckades, vänligen försök igen Ansök snabbt och enkelt

Var god ange ditt förnamn.
Var god ange ditt efternamn.
Var god ange en giltig e-post.
Släpp din bild här eller klicka
Klicka här för att ladda upp dokumenten
Var god bifoga minst ett (max fem) dokument (ex CV, brev, betyg)
      Filerna får inte överstiga 50 MB
      Skicka dokumenten i PDF- eller Word-format.
      Vänligen bekräfta att du läst vår policy.

       

      5 %