

Kontoansvarig finansiell administratör Visby
Sedan år 2016 har Max Matthiessen ett kontor centralt i Visby på Gotland. Här finns en stark lokal förankring och vi erbjuder personlig rådgivning och administration till våra kunder i världsklass. Nu söker teamet en skicklig och rutinerad administratör med erfarenhet från branschen. Du blir en viktig kugge i vår fortsatta framgång.
Tjänsten
Arbetet innebär löpande administration och kontakt med företags- och individkunder samt försäkringsbolag. Arbetet som administratör är en viktig roll som ställer krav på kompetens och noggrannhet. För att klara av rollen ser vi att du har erfarenhet av administration inom liv- och tjänstepensionsområdet och kan arbeta självständigt med stort ansvar.
Det dagliga arbetet sker till stor del i en ”digital miljö” där det är en fördel om du är van att arbeta
i olika datasystem. Du har med dig en digital mognad, har lätt för att lära dig nya system och gillar arbetsuppgifter som är utmanande och under ständig utveckling. För tjänsten behövs goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.
Som person är du positiv, strukturerad och serviceinriktad. Du har ett eget driv och kan arbeta självständigt samtidigt som du har hög social kompetens och gillar att arbeta tillsammans mot gemensamma mål. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift. Livdiplom eller motsvarande är extra meriterande.
Tjänsten är placerad i våra trevliga lokaler i centrala Visby och avser en heltidstjänst som ska tillsättas i början av nästa år.
Frågor
Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Teamledare Örjan Lundgren på telefon eller Personalchef Carina Hopstadius på 08-613 02 72 alternativt carina.hopstadius@maxm.se
Ansökan
Skicka din intresseanmälan så snart som möjligt, inkomna ansökningar hanteras löpande.