Vill du bli en del av Team Matthiessen?
På Max Matthiessen börjar framtiden idag. Här brinner vi för pensionslösningar, placeringar och försäkringar. Men vi förstår också att alla inte gör det: därför vill vi träffa våra kunder för att förstå behov och situation. Tillsammans planerar vi för framtiden.
Max Matthiessen genomgår en spännande tillväxtsresa tillsammans med Nordic Capital som ägare. Vi har som ambition att under de kommande åren växa och skapa nya möjligheter för både bolaget och våra medarbetare.
Våra medarbetare är navet för vår framgång. Idag har vi cirka 600 medarbetare på ett 30-tal orter över hela Sverige och är även nyligen etablerade i Danmark och Norge.
Om rollen
Du kommer att tillhöra en grupp med stor gemenskap och trygghet, du kommer i denna roll arbeta både mot teamorganisationen samt mot de centrala funktionerna på Max Matthiessen.
Arbetet består av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter inom tjänstepensionsområdet och innebär löpande kontakt med uppdragsgivande team, kundföretag, deras medarbetare, försäkringsbolag och andra samarbetspartners. Gruppen arbetar också med centrala projekt kopplade till digitala lösningar och är en resurs för Systemutveckling vid exempelvis test. Som en del av en stor central grupp finns det för dig med driv och engagemang möjlighet till stor utveckling.
Tjänsten avser en tillsvidareanställning med tillämpad provanställning och ska tillsättas så snart som möjligt. Till denna tjänst har vi möjlighet att erbjuda placering i Stockholm, Sundsvall eller Göteborg.
Din Profil
För att lyckas i rollen tror vi att du har en mycket god förmåga att samarbeta med andra men har även ett starkt självledarskap, du ta ansvar för dina uppgifter, genomför och avslutar. Arbetsuppgifterna är varierande och kräver ett stort engagemang och ett eget driv. Vi söker dig som har god förståelse för de administrativa processerna och har ett stort intresse för digitala lösningar och utvecklingsarbete. Vidare ser vi gärna att du har en utbildning inom Pension och Livförsäkring och/eller tidigare erfarenheter av att ha arbetat inom försäkringsbranschen.
De personer vi söker bör även ha en eller flera av följande egenskaper:
- Ett strukturerat och projektinriktat tänk/arbetssätt
- Vi ser gärna att du har erfarenhet av livförsäkringsbranschen
- Trivs med att ge service och vara en stödjande funktion
- Stresstålig
- Ambitiös och ansvarstagande
Varmt välkommen med din ansökan!
Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss, i din ansökan vill vi ha ditt CV/LinkedInprofil. Vi rekryterar löpande, därför rekommenderar vi dig att skicka in en ansökan så fort som möjligt. Vid frågor eller funderingar gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Ulrika Sjödin, ulrika.sjodin@maxm.se