Vill du bli en del av Team Matthiessen?
På Max Matthiessen börjar framtiden idag. Här brinner vi för pensionslösningar, placeringar och försäkringar. Men vi förstår också att alla inte gör det: därför vill vi träffa våra kunder för att förstå behov och situation. Tillsammans planerar vi för framtiden.
Max Matthiessen genomgår en spännande tillväxtsresa tillsammans med Nordic Capital som ägare. Vi har som ambition att under de kommande åren växa och skapa nya möjligheter för både bolaget och våra medarbetare.
Våra medarbetare är navet för vår framgång. Idag har vi cirka 800 medarbetare på ett 30-tal orter över hela Sverige och är även nyligen etablerade i Danmark och Norge.
Om rollen
I rollen som Lönespecialist kommer du att arbeta med löneprocessen samt HR administration. Vi är på en tillväxtresa vilket innebär arbetsuppgifter/projekt vars syfte är att driva igenom förflyttningar och förändring kan bli en del i arbetet.
Du välkomnas till ett engagerat HR -team med fem kollegor inom både HR och Lön och rapporterar till vår HR chef.
Tjänsten är en visstidsanställning till och med hösten 2025.
Följande arbetsuppgifter ingår i rollen:
Hela löneprocessen inklusive tidrapportering, förmåner, årliga rutiner så som semesterårsskifte och lönerevision.
- Rapportering och statistik
- Bokföring av lönekostnader och avstämningar av lönerelaterade konton
- Arbetsgivardeklarationer
- Tolka och applicera avtal, lagar och policys i lönehanteringen.
- Upprätta och hantera anställningsavtal
- Systemansvar och kontaktperson i organisationen för Findity, vårt utläggssystem.
- Tillsammans med teamet ansvara för uppsättning av nya bolag i våra system.
- Vara aktiv i arbetet med att digitalisera och effektivisera våra processer.
Vi söker dig som
Har minst 3 års erfarenhet från en liknande roll där du arbetat med löneprocessen och HR administration. Du har utbildning inom lön, ekonomi alternativt HR.
Du är van att arbeta med Excel samt att hantera filer till och från system. Meriterande om du har erfarenhet av lönesystemet POL.
För oss är det också relevant att du har erfarenhet från att arbeta i en föränderlig miljö och uppskattar ett högt tempo.
Vi ser att du är noggrann och detaljfokuserad utan att tappa nyfikenheten för nya lösningar. Du drivs av att arbeta i en organisation i förändring och att bidra till effektiva processer. Vidare är du mån om kollegor och är en relationsbyggare, du trivs i att samarbeta och bolla idéer med ditt team. Struktur och planering är a och o för dig, du ser alltid till att vara förberedd och har en fallenhet för att genomföra projekt och uppgifter.
Låter detta som en roll för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss, i din ansökan vill vi ha ditt CV/LinkedInprofil. Vi rekryterar löpande, därför rekommenderar vi dig att skicka in en ansökan så fort som möjligt.
Vid frågor om rollen är du välkommen att höra av dig till HR Partner My Björkqvist, my.bjorkqvist@maxm.se