Vill du bli en del av Team Matthiessen?
På Max Matthiessen börjar framtiden idag. Här brinner vi för pensionslösningar, placeringar och försäkringar. Tillsammans planerar vi för framtiden.
Max Matthiessen genomgår en spännande tillväxtsresa tillsammans med Nordic Capital & Ontario Teachers' Pension Plan som ägare. Vi har som ambition att under de kommande åren växa och skapa nya möjligheter för både bolaget och våra medarbetare.
Våra medarbetare är navet för vår framgång. Idag har vi cirka 800 medarbetare på ett 30-tal orter över hela Sverige, Danmark och Norge.
Om rollen
I rollen som Lönespecialist hos Max Matthiessen får du möjligheten att kombinera en operativ samt strategisk roll, där du både hanterar HR administration samt har ett ägandeskap av löneprocessen tillsammans med kollega. Löneprocessen inkluderar tidrapportering, förmåner, årliga rutiner så som semesterårsskifte och lönerevision.
Du supportrar dagligen chefer och medarbetare i organisationen med lönerelaterade frågor, där statistik och rapporter är vanligt förekommande. En stor del av rollen består även av systemansvar i lönesystemet POL, där du bland annat är kontaktperson till CGI men även arbetar med uppsättning av nya funktionaliteter samt uppdateringar.
Din roll kommer även bestå av:
- Rapportering och statistik
- Upprätta och hantera anställningsavtal
- Lönekartläggning
- Bokföring av lönekostnader och avstämningar av lönerelaterade konton
- Arbetsgivardeklarationer
- Tolka och applicera avtal, lagar och policys i lönehanteringen.
- Systemansvar och kontaktperson i organisationen för Findity, vårt utläggssystem.
- Dagligen supportera chefe roch medarbetare i organisationen med lönerelaterade frågor
- Tillsammans med teamet ansvara för uppsättning av nya bolag i våra system.
- Vara aktiv i arbetet med att digitalisera och effektivisera våra processer.
Vi är på en tillväxtresa vilket innebär arbetsuppgifter/projekt vars syfte är att driva igenom förflyttningar och förändring kan bli en del i arbetet.
Du välkomnas till ett engagerat HR -team med fem kollegor inom både HR och Lön och rapporterar till vår HR chef.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Vi söker dig som
Har minst 3 års erfarenhet från en liknande roll där du arbetat med löneprocessen och HR administration. Du har utbildning inom lön, ekonomi alternativt HR.
Du är van att arbeta med Excel samt att hantera filer till och från system. Meriterande om du har erfarenhet av lönesystemet POL.
Vi ser att du är noggrann och detaljfokuserad utan att tappa nyfikenheten för nya lösningar. Du trivs att arbeta i en organisation i förändring och att bidra till effektiva processer där du har en förmåga att kunna prioritera under arbetstoppar. Du arbetar med en hög grad av service till verksamheten och är mån om kollegor samt att bygga relationer på arbetsplatsen.
Låter detta som en roll för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss, i din ansökan vill vi ha ditt CV/LinkedInprofil. Vi rekryterar löpande, därför rekommenderar vi dig att skicka in en ansökan så fort som möjligt.
Vid frågor om rollen är du välkommen att höra av dig till HR Partner My Björkqvist, my.bjorkqvist@maxm.se