Är du en problemlösare med en passion för kundservice? Gillar du att kommunicera via mejl och telefon och trivs i en roll där du får hjälpa andra varje dag? Har du dessutom erfarenhet av försäkringsbranschen? Då kan du vara den vi söker.
Vill du bli en del av Team Matthiessen?
På Max Matthiessen börjar framtiden idag. Här brinner vi för pensionslösningar, placeringar och försäkringar. Tillsammans planerar vi för framtiden.
Max Matthiessen genomgår en spännande tillväxtsresa tillsammans med Nordic Capital som ägare. Vi har som ambition att under de kommande åren växa och skapa nya möjligheter för både bolaget och våra medarbetare.
Våra medarbetare är navet för vår framgång. Idag har vi cirka 800 medarbetare på ett 30-tal orter över hela Sverige, Danmark och Norge.
Om rollen
Avdelningen Support & Utbildning är en del av Business operations & Support och har medarbetare i Stockholm såväl som i Sundsvall. På huvudkontoret i Stockholm sitter för närvarande 7 medarbetare och i Sundsvall 4 medarbetare. Till denna roll har vi möjlighet att erbjuda placering till båda orterna.
Som medarbetare i vårt team är du en hjälpande hand för våra rådgivare och administratörer. Din främsta uppgift är att hantera frågor, lösa problem och ge support via mejl och telefon åt våra rådgivare och administratörer. Du kommer att arbeta i ett team där service och effektivitet står i fokus och där vi tillsammans strävar efter att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder. Du blir i rollen en länk mellan systemutveckling och organisationen och får vara med och förbättra våra rutiner och kundupplevelser.
Rollen är en tillsvidareanställning på heltid med tillämpad provanställning.
Din Profil
Vi söker dig som är kommunikativ, serviceinriktad och lösningsorienterad. Du trivs i ett högt tempo och har med fördel erfarenhet från försäkringsbranschen.
Vidare ser vi gärna att du har en förmåga att prioritera om din arbetsdag utefter situation och agerar problemlösande. Du trivs i en föränderlig miljö och stundtals högt tempo. Att du är positiv, strukturerad och har en professionell framtoning och alltid möter kunden med en förstklassig service ser vi som en självklarhet.
Låter detta något för dig?
Tveka inte att skicka din ansökan till oss, i din ansökan vill vi ha ditt CV/LinkedInprofil.
Vi rekryterar löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Därför rekommenderar vi dig att skicka in en ansökan så fort som möjligt.
Vid frågor kontakta Mimmi Åslund, Gruppchef ( mimmi.aslund@maxm.se)