Finansiell administratör till Max Matthiessen Stockholm/Sundsvall/Göteborg

Stockholm
Ansök senast: 2025-08-15

Är du framtidens finansiella administratör hos Max Matthiessen?

På Max Matthiessen börjar framtiden idag! Vi genomgår en spännande tillväxtsresa tillsammans med Nordic Capital & Ontario Teachers' Pension Plan som ägare. Vi har som ambition att under de kommande åren växa och skapa nya möjligheter för både bolaget och våra medarbetare.

Våra medarbetare är navet för vår framgång. Idag har vi cirka 800 medarbetare på ett 30-tal orter över hela Sverige, Danmark och Norge.

Om rollen

Som finansiell administratör hos oss kommer du tillhöra vårt centrala administrationsteam (CAT) och stötta vår teamorganisation och de centrala funktionerna på Max Matthiessen. Du blir en del av en grupp med stor gemenskap, professionalitet och trygghet.

Rollen som finansiell administratör erbjuder löpande kontakt med uppdragsgivande team, kundföretag, deras medarbetare, försäkringsbolag och andra samarbetspartners. Som finansiell administratör hos oss börjar du i vår Backoffice och lär dig grunderna i arbetet. Du kommer att ha ett primärt fokus på att hantera flyttuppdrag av kapital på förfrågan av våra uppdragsgivande team. Därefter finns möjligheten för vidare kompetensutveckling inom det centrala administrationsteamet. Vilket omfattar arbetsuppgifter inom tjänstepensionsområdet för att administrera hela vårt produktutbud inom Liv & Pension.

Gruppen arbetar också med centrala projekt kopplade till digitala lösningar och är en resurs för systemutveckling vid exempelvis test. Som en del av en stor central grupp finns det för dig med driv och engagemang möjlighet till stor utveckling.

Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillämpad provanställning. Våra arbetstider är 08:15 - 17:00 och sommartid 08:15 - 16:00 (juni - augusti).

Till denna tjänst har vi möjlighet att erbjuda placering i Stockholm, Sundsvall eller Göteborg.

Din Profil

För att lyckas i rollen tror vi att du har en mycket god förmåga att samarbeta med andra men har även ett starkt självledarskap, du ta ansvar för dina uppgifter, genomför och avslutar. Du trivs i en organisation som arbetar i högt tempo och har en god förmåga att kunna prioritera under arbetstoppar. Vi söker dig som har god förståelse för de administrativa processerna och brinner för digitala lösningar och utvecklingsarbete.

Som person hoppas vi att du är ansvarstagande, prestigelös och positiv.

Vidare ser vi gärna att du har en eftergymnasial utbildning och/eller tidigare erfarenheter av att ha arbetat inom försäkringsbranschen. Det är mycket meriterande om du har en yrkesutbildning inom Bank och försäkring.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss, i din ansökan vill vi ha ditt CV/LinkedInprofil.

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 15 augusti, därför rekommenderar vi dig att skicka in en ansökan så fort som möjligt.

Vid frågor eller funderingar gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef i Stockholm; Filip Björkman på filip.bjorkman@maxm.se eller rekryterande chef i Göteborg; Helena Larsson på helena.larsson@maxm.se samt rekryterande chef i Sundsvall Ulrika Sjödin på ulrika.sjodin@maxm.se.

Hoppas vi hörs!

Kontaktperson

Camilla Lundberg

camilla.lundberg@maxm.se

Tack för din ansökan! Ansökan misslyckades, vänligen försök igen Ansök snabbt och enkelt

Var god ange ditt förnamn.
Var god ange ditt efternamn.
Var god ange en giltig e-post.
Släpp din bild här eller klicka
Klicka här för att ladda upp dokumenten
Var god bifoga minst ett (max fem) dokument (ex CV, brev, betyg)
      Filerna får inte överstiga 50 MB
      Skicka dokumenten i PDF- eller Word-format.
      Vänligen bekräfta att du läst vår policy.

       

      5 %