På Max Matthiessen börjar framtiden idag. Här brinner vi för pensionslösningar, placeringar och försäkringar. Tillsammans planerar vi för framtiden.
Max Matthiessen genomgår en spännande tillväxtsresa tillsammans med Nordic Capital & Ontario Teachers' Pension Plan som ägare. Vi har som ambition att under de kommande åren växa och skapa nya möjligheter för både bolaget och våra medarbetare. Idag har vi cirka 800 medarbetare på ett 30-tal orter över hela Sverige, Danmark och Norge.
Nu söker vi dig som vill vara en del av vår tillväxtresa och leda vårt centrala administrationsteam att nå nya höjder!
Om rollen
I rollen som Gruppchef till det Centrala Administrationsteamet i Göteborg ansvarar du för att leda och utveckla ett team av 10-15 administratörer som arbetar med att implementera och upprätthålla enhetliga administrativa processer inom hela organisationen.
Funktionen är en ny satsning för Max Matthiessen och har under det senaste året arbetat med att sätta struktur och processer för att möta organisationens behov på bästa sätt. Du kommer att samarbeta nära de andra Gruppchefer inom samma avdelning för att säkerställa att avdelningens mål uppfylls. Tillsammans med dessa Gruppchefer och under ledning av Chefen för Business Operations &. Support bildar ni en ledningsgrupp som strävar efter att optimera och effektivisera organisationens administrativa kapacitet.
Ditt uppdrag innefattar även att tillhandahålla kvalificerade administrativa resurser till vår teamorganisation inom Liv & Pension, vilket innebär att säkerställa att denna del av verksamheten har tillgång till den support och de resurser som krävs för att driva sin affär och processer effektiv.
Huvudsakliga ansvarsområden:
· Ledarskap och teamutveckling
· Processutveckling och implementering
· Operativt ansvar att koordinera, säkerställa högkvalitativ leverans samt resursfördelning
· Nära samarbete och kommunikation med övriga gruppchefer och andra ledare inom organisationen samt aktivt deltagande i ledningsgruppen för enheten.
Tjänsten är på heltid med placering på Max Matthiessens fina kontor i Gårda, Göteborg. Här sitter vi sammanlagt ca 50 medarbetare inom Liv, Sak, kapitalförvaltning och Private Banking.
Din Profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av administrativt arbete inom en liknande verksamhet. Du har en god förmåga att ta ansvar för projekt, inklusive planering, genomförande och uppföljning. Du är van att samverka med olika avdelningar inom en större organisation samt ta ansvar och egna initiativ till förbättring och utvecklig.
Till denna roll ser vi det meriterande med ledarerfarenhet. Du har ett intresse och potential till att utvecklas inom ledarskap, med en stark vilja att ta på sig mer ansvar och växa i en ledarroll. Du har ett öga för att arbeta affärsmässigt och trivs i en föränderlig miljö.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen har du goda ledaregenskaper med en förmåga att engagera och utveckla medarbetare. Du är en strukturerad person med öga för detaljer. Ett gott samarbete är viktigt för dig och du har en god förmåga att bygga relationer inom och utanför din avdelning. Vi ser också att du är en positiv och prestigelös person som trivs med att varje dag inte är den andra lik.
Låter detta som en roll för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss, i din ansökan vill vi ha ditt CV/LinkedInprofil. Vi rekryterar löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista anställningsdag som är den 20 augusti. Vi rekommenderar dig därför att skicka in en ansökan så snart som möjligt.
Vid frågor om rollen är du välkommen att höra av dig till Head of Business Operation & Support, Pernilla Svensson, pernilla.svensson@maxm.se.
